Wednesday, September 19, 2012

:: hadif & me.. the bonding ::

assalamualaikum..

syurga itu terletak di bawah kaki ibu..

itu benar...

Hadif sejak sebulan dua nie makin kuat menyusu..
bila aku tengok stok susu..
dari stok 2bulan... gradually menurun dengan drastik..
stok tinggal tak sampai untuk 2 minggu..
aku buat stok hari-hari taw... kecuali hari malas yakni hari cuti..
tapi tue la, budak hadif ni makin kuat minum susu..
dulu nak habiskan 3oz pun penat dok sua botol..
sekarang nie, sua 4oz belum tentu cukup..
sampai aku cakap kat dia macam nie "eh,hadif..jangan minum laju-laju..abehla susu nanti "
* giler,aku psycho anak sendiri..ha.ha.ha*

 and yes..
berat badan sudah kembali pada asal..
breastfeeding memang menurunkan berat badan..
bukan drastik, tapi gradually..
=)
Alhamdulillah..
kepada en asben : sila jeles dengan saya sekarang.. hahaha~

 makan tetap maintain..
jangan skip makan,terlebih makan pun xpe..
tak payah risau, asalkan produktiviti pengeluaran susu sentiasa aktif..
aku tulis nie macam kempen minum susu lembu kat tv plak..ha.ha.ah

kadang-kadang..tak dela kadang-kadang sangat pun, bila en asben kuar malam lepak-lepak main futsal,tak pernah miss belikan burger double untuk aku..
ok, bangun supper pukul 1 pagi almost whole week..ha.ha.ha
tak risau, janji happy! pastu tido balik..
=D

 sebenarnya, dah 2 bulan medela swing aku terperap dalam almari..huhu
nak jual sayang..berguna untuk bakal anak-ank yang mendatang..
chewaahh..
aku start belajar pump guna kaedah manual, yakni kaedah mermet..
and yes, ia sangatlahhhh mudah, selesa dan meyakinkan..
ha.ha.ha


hadif pun sekarang aku guna helah baru.. 
yela, asal aku bangun, dia bangun..
dah sebati dengan bau macham-wangi umi dia katakan..

so, sekarang, aku guna baju yang aku pakai yang waniii tu,letak tepi dia bersama bantal..
dan berjaya!!!

dia tido dengan lena sekali..

moga rezeki untuk aku menyusui hadif sepenuhnya sampai 2 tahun diperkenankan.
amin..

jauh lagi perjalanannya nie..

i start from zero about breastfeeding..
ibu muda yang berusia 23tahun ketika itu..agak bluurr rasanya..

takde family members yang berpengalaman pasal breastfeed..
dengan senang sekali aku sekarang menjadi rujukan buat mereka, dan aku menyokong sepenuhnya niat suci mereka..
yang penting niat perlu ikhlas, sentiasa istiqamah, banyak-banyakkan doa..
=)

minum susu umi moga hadif membesar dengan lebih sihat dan kuat!!
hah, iklan milo plak terasa..
=P

umi : hadif, besar nanti jadi interior designer ye? tak pun fashion designer..
dedy : hah? tak boleh..tak boleh..
umi : hahaha..taw takutt!!!

iyela, hadif nanti besar jadi pilot..nanti boleh bawak umi + dedy pergi honeymoooon lagi..

heh?

masa depan kita jauh lagi..
kan?
=)


fuh, lama aku tak berceloteh panjang..

ha.ha.ha

bye!

1 comment:

Aty Fared said...

menarik idea letak baju kat sebelah tu..ley gune nih..:)

::chenta sampai syurga::

Daisypath Anniversary tickers