Sunday, December 8, 2013

:: pengalaman mak-mak versi aku yang tak seberapa ini ::

assalamualaikum..

sekarang ni hujung tahun, ramai la yang nak bersalin kan?
macam janji-janji je bila tengok akak-akak senior dalam lab ni yang bawa perut masing-masing..
=D

aku terkecuali..haha.. ramai tanya sebab aku bahasakan Hadif  sebagai Abang Hadif..
bukan umi & dedy yang mulakan panggil macam tu, dia sendiri yang mulakan, pastu ter'over' pula..
okla tu, dengan semua orang dia bahasakan diri sebagai Abang Hadif, sampai semua jadi salah faham..kena la umi & dedy explain balik..
takpe la, ada rezeki, Hadif jadi abang betul-betul..
INSYAALLAH..

aku dah lebih 2 tahun dah tak mengandung.. kadang-kadang bila akak-akak senior tanya pengalaman pun ingat-ingat lupa..haha, baru umur 25 tahun,dah lupa..
kami tak merancang pun, giler apa nak merancang kalau dah 'kilang' sebelah kanan dah takde?
orang kata 50% peluang nak mengandung dah takde.. tapi kalau dah ada rezeki, INSYALLAH..
kita berusaha, Allah tentukan..

=)

aku takde pengalaman alahan sepanjang kehamilan dulu, so bila tengok akak-akak senior teruk kena alahan,
maka wajiblah bersyukur ye..






 tapi bila masuk trimester ketiga, rasanya semua ibu-ibu mula mengalami simpton-simpton seperti di atas..
selain daripada pemakanan harian kita, sekarang tidak perlu risau lagi dengan adanya Gaviscon!



ahai, kalau ada sejak dulu lagi ni, bolehla try..
tak perlu lagi merasai ketidakselesaan sepanjang kehamilan..
=)
* terasa nak pregnant..tiba-tiba!* 


untuk maklumat lanjut bolehlah layari : http://gaviscon.com.my/index.php

No comments:

::chenta sampai syurga::

Daisypath Anniversary tickers