Monday, May 9, 2016

:: akikah hazim ::


Assalamualaikum..

sebenarnya, dah lama nak buat majlis akikah ni tapi tertangguh sebab abang aku suruh tunggu anak dia keluar dulu untuk gabung majlis.. so , tunggu lah si budak Fattah keluar baru boleh set tarikh nak buat majlis sama-sama..


Alhamdulillah,majlis akikah hazim bersama fattah dan sambutan hari jadi faiZ berlangsung dengan jaya nya walaupun beberapa insiden yang tak diingini berlaku.. Errrr..



majlis ni melibatkan 6 ekor kambing..

2 ekor untuk akikah Hazim
2 ekor untuk akikah Fattah,
1 ekor untuk birthday Faiz
1 ekor ayah sponsor..
gitu..

Petang jumaat, setelkan urusan sembelih kambing..

start lah rewang diketuai oleh nenda terchenta..
abeh Mak aji's clan turun padang..
anak cucu cicit kena kerah, kena turut arahan gitu..



masing-masing ada tugas masing-masing.. haa

yang penting hasil tangan anak cucu blake..


Hazim tak terkecuali turun padang menyemak dicelah-celah orang buat kerja.. heee


yang dirai - Athief Hazim.. buadk ni sekejap je stylo, lepas tu baju ntah ke mana, tuan ntah ke mana.. haha..panas-panas..

si kecik Fattah..
kambing golek yang janji nak datang paling lewat pukul 2.30 petang, alih-alih pukul 4 baru sampai..grrrr..
highly not recomended!!!!
suka suki je orang tu recomend cakap servis 1st class.. a'ah servis 1st class ke laut semuanya..huhu
nasib baik habis 2 ekor kambing tu digolek..

turut diraikan anak-anak yatim..

sebahagian cicit-cicit mak aji clan yang turut membantu..

Alhamdulillah, licin semua juadah hari tu..

terima kasih tetamu semua..

terima kasih kepada semua yang terlibat dalam majlis akikah Hazim..

=)














1 comment:

hamelia sunita Hamid said...

janji ape lah kalau dah macam tu, berattt2...huhu

::chenta sampai syurga::

Daisypath Anniversary tickers