Wednesday, November 21, 2012

:: andai ini takdirnya.. aku reda.. ::

assalamualaikum..

=)

tajuk sadis aja kan?

memang tengah sadis ni..

hu.hu.hu

STOK SUSU BUAT ANAKANDA DAH HABISSSSS!!!!!!!!

T_T

tinggal aku pam hari ni untuk bekalan hari esok..
oh, hiba rasa hati ini..

tapi nak buat macam mana..
rezeki masih ada..
cuma nyawa-nyawa ikan..

stok susu kat rumah MIL masih ada, tapi malas nak pergi ambil..
hukhukhuk..

maka, demi kebaikan anakanda..

bukan hari-hari balik kerja sampai rumah tepat pukul 5.30 petang..
ada hari, budak Hadif terlebih main, terlebih minum susu.. maka mak telefon, Hadif tak cukup susu..
kesian Hadif, kesian mak..

so, dengan berat hati melangkah ke pasaraya mencari bekalan susu Formula..
ok, sebenarnya dah 3 kali aku pergi pasaraya tapi pulang dengan tangan kosong..
hakhak...

tapi kelmarin, paksa diri juga untuk pergi beli, buat back up..


macam-macam perlu dititik beratkan..
harga.. berapa bajet bulan-bulan nak habiskan..
brand.. brand apa yang best..

orang kata jangan ajar anak minum susu mahal-mahal, nanti bila bajet lari, beli susu murah sikit, anak tak nak minum..

itu ini.. ini tak best..apa yang best pun tak tahu..

last sekali dua-dua pening..
ha.ha.ha

nak bancuh susu pun tak reti..
macam mana ni..
huhuhu~

banyak yang nak kena belajar pasal susu formula ni..

last sekali..

en asben : beli fernleaf la yang, kalau Hadif xse minum, boleh dedy minum..
aku : ha??? sabo je la..
=D

hari ini.. setahun 1 minggu 3 hari perjalanan fully-breastfeeding ku..
masih bernafas.. nyawa-nyawa ikan

tapi, aku dah rasa bangga gila dah dapat bagi susu badan untuk Hadif untuk tempoh ini..

kalau aku jadi housewife, rasanya takde masalah untuk fully-breastfeed Hadif sampai 2 tahun, kan?
aku rasa la..*konfiden*


p/s : susu formula masih elok tersadai di kabinet dapurku..
=)





No comments:

::chenta sampai syurga::

Daisypath Anniversary tickers