Sunday, August 18, 2013

:: renew pasport ::

assalamualaikum..

=)

khamis lepas aku berkesempatan pergi renew pasport...'acece, berjalan lagi ye tahun ni kita'
aku bawak sekali adik-adik aku sebab nak pergi renew mykad..
senang, buat sekali harung gitu..

 sekali aku terpacak kat situ pukul 8.30am, dah nombor 30 lebih..
agak-agak orang datang pukul berapa la kan?

=p


 turun tingkat satu pergi buat mykad baru..
sekali aku kena kompaun 40hengget sebab tak pernah tukar ic sejak zaman kanak-kanak lagi..
hahaha~
kejap je buat, tak sampai 15 minit dah siap!
mykad baru boleh ambil dalam masa sehari selepas itu..

dan naik balik ke imigresen-buang-masa-2-jam-sambil-main-game-dengan-adik-adik-untuk-tunggu-turn..
fuh~

 sebab dah lama tak renew pasport, rupanya sekarang dah lain dah prosedur dia..

sekarang nak buat pasport kena pakai 2 keping gambar pasport ( background putih ye!!), kalau tak kena reject, terhegeh-hegeh pergi ambil gambar baru... * aku la tu!..hehe*

tak perlu fotostat ic.. bawa saja ic betul.. * aku la tu!..hoho *

dan tak perlu isi borang berjela-jela..

hanya pasport lama+2 keping gambar+duit+ic betul untuk semakan..

yoyo e jekan rujuk website imigresen..tapi tak baca betul-betul..haha
rugi 17henget 20sen untuk gambar pasport dan fotostat ic..

 masih berwajah sama diluar..

tapi berwajah baru di dalam..

 pasport baru..
hitam putih..patutla, nak gambar background putih..
tebal.. kalis air..senang, tak rosak kalau terendam dalam air..
ciri-ciri lain.. gambar ade duo.. ciri-ciri keselamatan dipertingkatkan..

pasport lama..
ada beza bukan..
pasport lama, kalau ada jerawat pun nampak..
=p

sementara nak tunggu pasport siap..
lepak la bersama adik-adik..
bila lagi kan..
adik lelaki aku tu jarang sekali balik malaysia..
=p


petang tu, bff datang beraya..
tanya nak makan apa..

nasib baik nak makan takoyaki..
kalau cakap nak makan kuah kacang nasi impit, naya aku..
=p

cara-cara budak Hadif makan takoyaki..
cucuk dengan chopstiks..

kan senang~

No comments:

::chenta sampai syurga::

Daisypath Anniversary tickers