Thursday, August 28, 2014

:: open house besar-besaran ::

assalamualaikum..

syawal telah melabuhkan tirainya..

=)

so, mak + ayah telah buat keputusan untuk buat jamu-jamuan gitu, sementelah lagi adinda tercinta pun dapat tawaran masuk U, kita combine semua jadi open house + kesyukuran..

aku pun ambil cuti sehari isnin lepas, katanya nak sembelih seekor kambing saja.. okla, petang sehari sebelum majlis, baru ku tahu bukan seekor TAPI 3 ekor!!
gegege~
salah faham betul..
kalau aku tahu awal-awl, aku ambil cuti 2 hari, fuh, penat~~~~~


 gotong-royong jiran tetangga

3 ekor kambing + 3 ekor angsa + 2 ekor ayam kampung
 tu dia main course~


 aku ditugaskan buat sayur..
so, ubah selera sikit daripada buat acar timun biasa kepada coleslaw..

lepas tu dengar nenek aku bising-bising sebab dia tak pernah dengar apa yang aku buat..
hakss..
ini stail orang muda..
nenek aku tak boleh buat apa sebab dia tak berapa sihat, baru beberapa hari keluar wad buat operation, mulut saja boleh jalan..bla-bla, bla

soriii..

yang penting coleslaw i mendapat sambutan ramai.. sebab guna mayonis import terus dari Jepun..

1st presentatation je lawa, siap bersalad bagai, lepas tu, salad ntah ke mana-mana

=D

 Alhamdulillah, ramai tetamu datang..
lebih 200 orang..




 menjelang senja, lauk-pauk licin..


dessert apa kurangnya..
licinnnnnnn~~~



untuk adikku, selamat menempuh alam universiti..

we olls tak dapat hantar dia sebab clash dengan we olls naik belon pergi melencong!
hiksss..


No comments:

::chenta sampai syurga::

Daisypath Anniversary tickers