Thursday, June 4, 2015

:: Athief Hazim : kelahirannya ::

assalamualaikum..

i will make it a short-not-to-long story.. InsyAllah...

=)

14.2.2015  (38minggu)

en asben ajak pergi kenduri, lepas tu pergi gathering bbq rumah member dia.. aku memula tak nak pergi.. tapi di psycho oleh en asben sebab bbq ada kambing bakar, maka akur la dengan selera ai..hikss..
Lepas makan kenduri, masuk kereta, gerak terus ke rumah member satu lagi, tiba-tiba aku rasa mual yang tak boleh tahan, berhenti di seven E, beli asam..sekali makan asam, lagi mual, sebab silap beli asam..geegege..
Sampai rumah member, tengok isteri member tengah bertungkus-lumus siapkan barang untuk bbq, aku cakap nak tolong jaga anak dia saja..hikss
Lepas solat maghrib, bbq start, makan-makan..mual-mual..tanpa segan, toilet rumah member jadi tempat lepak..tak terasa kenikmatan daging kambing bakar..T_T abeh aku luahkan dalam mangkuk tandas..
tak boleh jadi, ajak en asben balik.. kesian en asben, party bbq baru nak start best, dah kena pulang..huhu
pulang terus tidoooo...

15.2.2015

aktiviti makan semakin terbantut, asal makan,muntah balik..hilang nikmat.. huhuhu..
dok berdiskusi dengan en asben, nak pergi hospital ke tak.. contraction boleh rasa sejam sekali,tu pun mild je..last-last decide, pergi je la hospital..
Pergi hospital, buat CTG,buat VE,borak dengan doktor, doktor suh masuk wad, sebab bukaan dah 1cm..nurse cakap, malam-malam ni beranak la awak tu..
masuk wad dengan senang hati.. kena masuk air 2 botol..haha..baru segar tubuh badan terasa.. =D
tunggu punya tunggu baby nak keluar sampai tertido..bangun tengah malam pun tak terkeluar juga..
miss tarikh cantik 15.02.15
=p

16.2.2015

doktor check VE, still 1 cm, doktor cakap discharge dulu sebab muntah pun dah berhenti.. dapat MC 3 hari, kalau sakit sila datang lagi..haha
so, dah dapat cuti, marilah menggembirakan hati, member-member suruh round mydin takpun nirwana,sebab depan HUSM je kan, apa kelas, kita g round tesco la, luas pun luas.. hahaha
round tesco, shopping apa yang patut, masa tu contraction dah 20 minit sekali.. sekali dia menyerang, aku berhenti jalan.. pastu sambung shopping lagi..hehe
balik rumah, rehat dan tido...

17.2.2015

4.00am
aku tersedar dari tidur.. cuba tidur kembali, tapi tak boleh.. ambil wuduk, solat apa yang patut sambil tengok jam.. kekerapan contraction sudah 15minit sekali..

5.00am
kejutkan en asben,kejutkan mak ayah suruh jagakan Hadif..umi Hadif nak pergi berjuang!!hehe..mohon ampun silap salah dengan mak ayah, aiseh, syahdu je time ni..sempat grab kurma 1 kotak, 1 botol air zamzam, tu je bekalan tenaga nak berjuang..

5.15am
Sampai HUSM, tak aju pun bawa kereta,tapi dah memang jalan lengang kan?hehe..register di A&E..en asben cakap parkng kat parking staf bawah A&E jela, senang nanti nak masuk wad, walaupun labour room 100meter dari sana..hahaha..
Parking kereta, en asben pula sakit perut..errr, sakit perut yang tak boleh tahan lagi katanya,so,aku yang sakit perut ni boleh tahan lagi, bagi je la dia dulu settlekan masalah dia..
Settle masalah sakit perut en asben, marilah kita jalan-berhenti-jalan ke labour room..heee
check-in pre-labour room.. buat apa yang patut, doktor suruh masuk wad dulu sebab bukaan baru 3cm.. nurse bisik dengan aku cakap tak payahla, CTG awak dah dahsyat sangat dahni..so, aku pun dok berkawad la kat ruang tu..ke hulu ke hilir, orang lain sakit dok atas kerusi, aku sakit kena jalan..hehe

7.15am
Terasa nak buang air, masuk tandas..belum sempat duduk,air mencurah-curah jatuh..errr, terkencing kah ini?
basuh-basuh, keluar balik..sakit menjadi-jadi..nurse cakap,meh saya check awak, sekali nurse seluk,air ketuban awak dah pecah..lol..5cm dah,dengan katil tu juga nurse tolak masuk labour room,sempat lagi selisih dengan doktor tadi,sempat lagi dia tanya, "aik, cepatnya!" hakss..

8.30am
doktor masuk,siapkan apa yang patut, dia cakap,anytime awak rasa sakit,teran je,pastu dia blah..hoho,en asben pun masuk..en asben bagi kekuatan tangannya,aku ambil juga ibu jarinya sebagai penahan sakit..en asben sempat lagi cakap, "dulu masa bersalin Hadif,ibu jari juga dipegang,yang ni pun ibu jari juga?aiseh, kalau bersalin sampai 5 anak mahu ibu jari dedy patah dulu"..haksss
midwife datang, sesi push-push bermula..
ini pengalaman bersalin paling real sekali..dulu bersalin Hadif aku separuh sedar.. sekali yang ini,amek kau,nikmatnya tak terkata..
push sekali,keluar kepala baby..rehat...lama aku rehat ambil tenaga,baru push balik..

8.44am

Alhamdulillah, aku selamat bersalin... en asben pun ada sekali sampai habis proses jahit-menjahit..borak-borak sampai baby siap mandi..thank you nurses and doctors..

1st selfie dalam labour room..
=p
sayang bang Hadif takde


dedy cakap " hebat umi, sakit pun dok senyap je"
aku balas dengan senyuman tapi dalam hati cakap "dedy taktaw,dekat prelabour room tadi tu abih dinding aku sepak,sampai nurse naik cuak..hakss"



assalamualaikum adik..

=)

p/s : member aku gelak, dia kata orang lain mula-mula pregnant dok muntah-muntah, aku nak bersalin baru nak muntah-muntah.. =p well, rezeki masing-masing kan? =D

No comments:

::chenta sampai syurga::

Daisypath Anniversary tickers