Sunday, June 14, 2015

:: show off your ebm? wajar atau tidak? ::

assalamualaikum..

suka tengok orang post pasal breastfeeding journey... Alhamdulillah rezeki masing-masing, bukan?

pernah satu ketika dulu, masa aku dah stop breastfeeding, suka scroll tengok orang show off their ebm kat pejabat...tiba-tiba kena tegur oleh seorang senior..

"orang zaman sekarang semua nak show off, pasal susu anak pun nak tunjuk..awak tak fikir ke apa tanggapan orang lelaki bila tengok susu tu? "

aku pandang dia? perghh, ayat menusuk kalbu bila datang daripada mulut orang lelaki sendiri..
tak pernah terfikir pula dari sudut orang pandangan lelaki..
yang fikir untuk saling memotivasi para ibu.. tapi tak fikir bila publish kat sosial media, benda lain yang jadi.. tak gitu..

ada satu akak ni share kat blog dia sini 

so, untuk bagi aku, depends kepada nawaitu masing-masing..
dan aku memilih untuk setia letak ebm dalam freezer.. jadi tatapan aku je untuk bagi semangat kat diri sendiri..hehehe

kalau orang tanya aku pasal ebm aku..

aku hanya cakap," Alhamdulillah, rezeki Hazim masih ada"
kalau ingin tahu sangat, bukak la freezer rumah mak kat kg, aku tak angkut stok ke rumah MIL, kat sana pun tak muat..errr


untuk tatapan semua

No comments:

::chenta sampai syurga::

Daisypath Anniversary tickers