Wednesday, September 30, 2015

:: aku dan beg ::

assalamualaikum..

kenapa beg perempuan mesti besar?isi apa di dalam?
mungkin tak semua, tapi kebanyakkan perempuan memang begnya besar dan berat, errr..kan?

ada 2 konsep tentang itu :

1. selagi muat, selagi itu isi barang banyak-banyak..
2. semakin ramai anak, semakin banyak isi dalam tu..
hahaha~

apa-apa pun yang diisi di dalam itu, biasanya semua itu memang benda-benda penting dan perlu, kan? *wink*

bila dah anak dua ni, yang mana Hadif dan Hazim adalah tahap budak baru nak kenal erti dunia ni, menjadikan aku seorang umi yang sangat simple.. bersiap tahap paling ringkas yang maksimum.. hehehe..

aku salute mak-mak yang suka tukar beg tangan setiap kali keluar jenjalan.. *u olls memang hebat* aku memang tak hebat bab itu, sesekali tukar beg tangan, mula la tertinggal benda dalam beg tangan terdahulu.. hakhak.. last sekali, aku stick dengan satu beg selama termampu...errrr.. 
asal jangan tak terbawa segala mak nenek barang dalam tu sudahla ye..
selain keperluan asas dalam beg macam purse, telefon, lipbalm,bedak dan kunci kereta (as simple as me), dalam beg tu jugakla kita sumbat botol susu,napkin,wet tissue dan diapers anak..

see, that why my husband called my handbag as "beg doraemon"
macam-macam ada..

tapi jangan kata aku takde koleksi beg wanita ini... =p
sekali sekala mau bergaya juga.. 
tak gitu?


 jom kita lihat beberapa koleksi beg wanita yang paling popular dan digemari;


Sling Bag
Beg saiz kecil dan ada tali panjang. aku selalu pakai bila travel. aku ada 5 beg jenis ini tapi yang kat atas adalah paling best. beg jenis ni best sebab senang nak sumbat purse & telefon je, silangkan kat bahu & dan ready untuk pergi merayau.. takla tali selalu jatuh dari bahu kan..lagi-lagi kalau dukung si Hazim ataupun pakai carrier.. =p 

selalunya setiap kali travel aku beli sling bag baru..hahaha.. yang kat atas tu beli kat Hatyai.. tak pentingkan brand, asal sedap mata memandang, praktikal untuk dipakai, aku on je... hehe



Tote Bag
sape kate aku takde beg untuk bergaya macam mak datin? hahaha.. Beg ni hadiah daripada en asben..tapi aku jarang pakai..pakai setahun sekali, err raya aku pakai...tapi raya lepas tak dan nak pakai..=p
 Ia mempunyai rekaan pemegang yang tidak terlalu panjang dan mempunyai saiz yang agak besar. Sesuai la kalau nak bawa pergi majlis kan?tapi nak g kerja tak praktikal, sebab i kerja dalam lab je u..tak sempat nak bergaya..haha




Shoulder Bag
Dan jenis beg yang seterusnya adalah shoulder bag yang juga mempunyai saiz yang besar. Beg jenis ini juga mempunyai tali pemegang yang lebih panjang.. aku ada adik-beradik beg jenis ni, sebab beli masa kat Beijing itu hari, wajiblah beli banyak sebab murah..haha.. best sangat beg ni sebab boleh sumbat banyak barang, selalu guna ulang alik balik rumah mak masa hujung minggu.. hehe





Clutch
Antara jenis beg wanita yang paling digemari ramai adalah jenis clutch. Tapi aku takde.. teringin sangat nak ade satu sebab Clutch mempunyai saiz yang kecil dan selalunya dibawa ke majlis-majlis formal untuk disesuaikan dengan pakaian formal. takpun sekarang lagi cantik kalau bawa clutch untuk ke majlis perkahwinan..simple yet elegant giteww..

rasanya, sempat lagi kalau boleh usha-usha di koleksi beg wanita kat sini..

kenduri kahwin pun banyak lagi nak kena attend ni..

=)


::chenta sampai syurga::

Daisypath Anniversary tickers