Tuesday, September 8, 2015

:: jjcm : nasi dulang @ merbok ::

Assalamualaikum..

Balik dari ho chi minh aritu (bila ntah en asben nak g baiki laptop,haha,nak update pasal hcmh ni), en asben ada conference d penang,so wajiblah aku join sekaki walaupun aku tak pi pun penang tu..hahaha..aku ajak mak nak p kenal rumah abang aku,ye la dah pindah ke sg petani tak p kenai rumah lagi kan..sekali aku ajak mak je,abeh anak sedara,ayah nak ikut sekali,jangan kan itu,nenek aku pun nak join..hakssss..

So,en asben letak we olls d sg petani,dia p conference di penang general hospital..maka, aku apa lagi suh abang aku bawa p jalan-jalan la ye,jalan-jalan kalau tak cari makan mane nak best..

Abang aku bawak la we olls ke nasi dulang di Merbok ni.. Sekali tengok kedai tak ramai orang,peliks sungguh,kalau ikut cerita bang aku ni,memang tiptop plus sedap plus murah giler...kalau kat kelantan jika memenuhi kriteria di atas,jangan harap nak ada kerusi meja kosong...hahaha

 We olls pesan 1 dulang untuk 5-6orang makan..

Mana nasi?kat timbunan lauk2x itu,dalam buah kelapa tu sup ikan siakap,celah-celah nasi tu akan ada sotong,udang,nasi pun di gaul dengan mangga,sedapppp!!!..huhu rasa nak nangis tengok seafood banyak gilerr...T_T hahaha

Semua orang puas hati lagi-lagi budak-budak dapat makan ketam besar..mana nak cari u olls..

1dulang ni RM60 je...murah kan!!!!sile terliur bila tengok..haha

Diorang juga sediakan untuk 1dulang utk 2-3orang = RM30 

Tapi kitaorang 6orang dewasa,4kanak-kanak ni pun bagai nak rak menambah,memang portion besar..

Alhamdulillah...u olls kalau p utara,boleh je singgah makan,senang je nak cari kedai dia..

Kedai anjung warisan,betul2x depan mrsm merbok,sebelah uitm merbok😊😊

No comments:

::chenta sampai syurga::

Daisypath Anniversary tickers