Sunday, December 4, 2011

:: kronologi kelahiran : part lV ::

assalamualaikum...

bersambung...

belum pun menjelang 11.11.11 aku dah xsedarkan diri..
hahaha..
gara2x penangan ubat yg nurse bg sedut tue..
+
ubat tahan saket yg disuntik..
aku dah cakap kat doc kate xnak..
tapi doc punyer murah hati kasik inject jugak..
*tawla aku beranak free kan, habis dibaginya kat aku*
hahaha..

seb baek xbagi epidural sbb bukaan dah 5cm..
ngegeee~

sedar2x dah 12 am..
tue pun nurse amek ubat sedut tue..
kejut aku suh bangun push
tapi aku mamai...
tgk sekeliling semua jadi double..
T_T

yg aku sedar en asben dok bace ayat2x quran..
sambil bg kate semangat..
tapi bini die buat dunno je..
hukhukhuk..

dalam mamai tue..
aku dengar nurse cakap
" klu pukul 1 pagi, anak awak xkluar lagi, saye vakum"

perghh..
dengar je nurse cakap macam tue..
terus menggagahkan diri...
pegang ibu jari en asben sampai biru jari die..
*naseb baek xpatah..hehehe*
dalam saket menge'push' tue, sempat gak aku muntah...abeh tudung..

maka..
dengan semangat en asben..
nurse yg xsgt membantu..
akhirnya..

tepat pukul 12.53am,
terdengar bunyi suara baby..
pastu en asben kucup ubun2x aku..
cakap terima kasih,semua dah selamat..
en asben terus azankan die
mase tue dah xde perasaan..
hahaha..

nurse letak baby dekat dada..
aku tgk baby..
dalam hati cakap nape anak aku putih semacam?
hahaha~
nurse tanyer 2x baby gender..
aku jawab 2x gak.. 
baby boy..

pastu baby ilang dibawa utk dibersihkan..
aku kena tggu..
pastu rase uri keluar..
rase smoothhhhhhhh aje...
pastu nurse cakap
" mak aih, panjangnyer tali pusat, naseb baek xterbelit"
aku senyum aje..

lepas sesi menjahit..
kena salin baju sebab basah kena air ketuban..

then dibawa keluar..
dibiarkan diruang legar labour room hampir 2 jam..
sementara tggu little H siap diproses..
=)
nurse bagi milo segelas bg mengembalikan tenaga..
aku minum sambil tido sambil nurse beberapa kali datang kejutkan takut aku tersedak..
hehehe..

pukul 3am
ditolak ke wad staf di tingkat 8..
rase macam best je
sebab dok dlm bilik sorang2x tanpa patient laen..
hahaha..
aman dunia..

nurse datang check BP + suhu..
BP tggi + suhu pun tggi..
terpakse telan panadol 2 bijik..
maka tido lah aku dengan aman...

dok wad staf memang best..
makanan pun best..
hahaha~

bila matahari memancarkan cahaya..
berlalu2x ucapan tahniah yg datang...

pukul 3pm doc dtg check..
semua ok..
dah boleh discharge!!!


ye..
aku sungguh bertuah..
orang laen punyer aim nk bersalin caesar pilih tarikh 11.11.11
aku tanpa dirancang bersalin pada tarikh tersebut..

lagi la tarikh itu merupakan cuti umum sempena hari keputeraan sultan kelantan..
aish..
tahun depan xyah amek cuti celebrate besday HADIF..
=)


ALHAMDULILLAH..
walaupun kronologi kelahiran Hadif sangat panjang...
tapi segala urusan semuanya dipermudahkan oleh-NYA..



~the end~

No comments:

::chenta sampai syurga::

Daisypath Anniversary tickers