Saturday, December 31, 2011

:: 2011 ini indah ::

assalamualaikum...

2011 dilabuhkan tirainya dengan penuh kesyukuran..

penuh warna warni..

buat aku, en asben , keluarga mahupun org2x disekeliling..
=)

diri sendiri..
tahun nie penuh dengan warna-warna indah..
-disahkan hamil..menempuhi momen2x indah saat itu..hampir keguguran..menyambut kelahiran anak sepupu depan mate..mengidam itu-ini..berdikari utk 6bulan pertama sampai ke saat melahirkan Hadif..itu momen yg indah utk dikenang!! =)
 me @ 7months of pregnancy

-menjalani hidup keseorangan diperantauan, belajar utk berdikari, ulang-alik penang-kelantan setiap 2mggu sekali utk bertemu kekasih hati... sampai ke satu saat menerima surat pertukaran pulang ke kelantan utk selama-lamanya..itu INDAH hokey!!!

selamanya diingati..

- oh menjadi seorang ibu itu sgt2x mencabar mental + fizikal..tapi aku SUKE!!! rase nk jadi surirumah je sekarang..=D

en asben

-masih maintain.. xturun xnaek..hakhakhak..
- start mengambil job utk majlis org kawen.. =D

 salah 1 hasil kije en asben..

- byk bersabar..giler2x sabar dengan karenah bini die.. time kaseh ye!


our Hadif

- kelahiran 2mggu awal yg xdijangka kami sekeluarga menyambut kehadirannya dengan penuh kesyukuran..
-lagi2x lahir pada 11.11.11 , tarikh lawa org kate.. well, en asben cakap itu berkat selalu cakap dengan Hadif mse dlm perut.."Hadif, klu nk keluar awal, keluarlah 11.11.11" setiap hari cakap macam tue, see, terkeluar jugak pade tarikh tue.. =D

- xbyk ragam setakat nie, bangun minum susu, pastu continue tdo balek..haha.. menangis macam kena dera bila susu lambat disumbat dlm mulut die + berak, suh org salin pampers..

=)

femeli

- adik aku, izmi pulang ke tanah air selepas 3tahun xjejak mesia..

- kehilangan seorang sepupu, arwah ahmad bukhari semggu sebelum kepulangan adek aku ke tanah air.. betapa terkilannya keluarga kami bila arwah mahu berjumpa dengan adek aku sgt2x sebelum dia pergi (mereka sebaya,sekolah same2x sejak kecil)..tapi ALLAH lagi menyayanginya.. Al-Fatihah buat arwah..

- ayah bersara.. sekarang lagi sibuk dari xpencen..
=p

- adek aku bergelar hafizah.. mak + ayah bwk pergi umrah sebagai hadiah..*jeles*


- adek aku yg nie jugak berjaya mendapat MUMTAZ (pencapaian tertinggi) dalam SMU (sijil menengah ugama) yg diumum selasa lepas.. tahniah2x..
majlis graduasi bergelar hafizah d balai islam 2hari lepas..=)
moga adek lagi2x sukses utk spm tahun depan ye!

- bertambahnya ahli keluarga.. selain Hadif, abang aku menimang seorg puteri 3hari sebelum aidilfitri
Qalesya Alia

- klu belah en asben, tahun nie terima 4orang cucu termasuk Hadif..

kerja

- dapat transfer balek ke kelantan itu INDAH hokey..walaupun tempat jauh lagikan dikenang..tapi demi mase depan, ku korbankan..chewahh..

-dari bidang darah ke bidang tisu/organ.. berlaku kekesengalan di situ..hikss..tapi d tempat baru x kurang bestnya..lagik best bila aku xsempat abeh orentasi pun sebab terberanak awal..hahaha..masuk kije tahun depan nie sure haru aku.. T_T


percutian

- oh, tahun nie xbyk percutian..sob2x.. gara-gara aku peknen..
-hanya sempat ke Sabah.. + KL itu hari..



-tahun nie, bagi can kat en asben je lah...
pergi pulau perhentian + panjat gunung stong + tgk LIMA kat langkawi





- tahukah anda, sekarang nie en asben tgh bercuti d Hatyai, Thailand!!!!!!! T_T..sob..sob..sob lagi..

xpe2x..
tahun depan plan baek punyer..bwk Hadif sekali..
lasak anak aku jap lagi..
kihkihkih..

so..
overall..


aku rase tahun nie tahun permulaan pembinaan sebuah keluarga..
ehemmm..

keluarga kecik kami..
menjadi ibubapa seusia 23tahun inie..
byk dugaan + cabaran yg menanti..

harap 2012 yg bakal ditempuhi dengan penuh keazaman..
moga hidup sentiasa dimurahkan rezeki + dirahmati..

amin..


=)



No comments:

::chenta sampai syurga::

Daisypath Anniversary tickers