Sunday, March 17, 2013

:: Jejak Jepun : bahagian satu ::

assalamualaikum..

=)

aku tak tahu selama mana dan banyak bahagian yang akan aku coretkan untuk sesi jejak jepun kami ini..
sila jangan muaksss..
=D
ia amat berguna untuk anda barangkali..
dan amat penting untuk aku sebagai salah satu kenangan terindah dalam kehidupan..
ehem..
2-12 mac 2013..
11 hari, tapi aku rasa macam tak cukup je..
rasa nak pergi lagi..boleh gitu?
banyak tempat yang tak sempat nak cover.. hu..hu..
macam lah jepun tu negara jiran, boleh pergi senang-senang..
nak apply visa itu hari pun macam-macam dugaan.. hakss..* nanti kita cite bab ni*
belum lagi buat tukaran wang.. haha~ *pejam mata*

 air asia X..
jom kita ke Jepun!
flite pukul 3pm 
KL-Osaka..
durasi masa 6 jam 45minit..
kejap je..
haks..


 the triple Ha

 salah satu cabaran dalam flite adalah memastikan ini budak tidak terlepas dari seatbelt..
"umi, tolong!!!"

 sampai ke Kansai Airport 10.25pm..
oh, salji turun bagai menyambut ketibaan kami..
tapi seciput je.. tak sempat nak feeling winter sonata pun..
haks..
tak perasan pun, kalau bukan BIL cakap itu salji, tak taw pun yang turun itu salji..
ish, kesian, jakun!
suhu waktu itu adalah 3 darjah celcius..

dan berada di imegresen airport lebih kurang setengah jam sebab pegawai imegresen tak bagi kebenaran keluar..
kenapa?
en asben tulis alamat kat borang yang di pass kan dalam kapal terbang tak lengkap..
maka, mulalah percakapan ayam-itik kat situ..
angguk-angguk-geleng-geleng..
aha~
last sekali, dilepaskan..
Alhamdulillah..

 balik ke apartment yang disewa oleh BIL di tengah-tengah bandaraya Osaka..
milik usahawan melayu, tapi aku lupa nak ambil contact dia..
haha~

 baiklah,kawan-kawan!
jom kumpul tenaga sebab entry lepas ni Hadif bawak kawan-kawan semua jalan-jalan di Jepun..


to be continued~

2 comments:

nzbutiks said...

Salam Sis,

Boleh saya tahu nama apartment tu? tq

nizrin

:: aJa :: said...

will update soon~

::chenta sampai syurga::

Daisypath Anniversary tickers