Monday, December 24, 2012

:: masa yang berkualiti ::

assalamualaikum..

bestnya hujung tahun macam ni..
habiskan cuti hujung tahun..
dok kat rumah, musim-musim hujan ni..
berhibernasi..
huhu~

tapi aku tak..
sedih..
semua cuti, aku mana boleh cuti, cuti tak luluss.. hoho~
sadiss..
pergi kerja tengok tempat parking lengang, best untuk aku parking tapi tak best bila tengok suasana macam nie sebenarnya, rasa nak cuti jugakkk!!!!!!!

tapi tak apa, aku dah forward cuti yang banyak tu tahun depan..
aha, tahun depan banyak la aku cuti meronda..
=D

bagi chance kat dedy lah cuti lama-lama,
layan anak kat rumah..
dad-son's bonding gitu..

 dah kamceng dah sekarang ni..
ada hikmah jugak dedy dapat mc lama~
ha.ha

 tengok movie sama-sama~

 

 tapi kesian, 
terpaksa layan movie kartun..
=D

Friday, December 21, 2012

:: mengimbangi hidup ::

assalamualaikum..

semenjak terpaksa mengimbangi hidup macam dok penang dlu sangat la horrible..
hu.hu.hu
bila dah terbiasa ada orang drive nak pergi kerja, 
bila dah terbiasa nak kluar shopping ada yang tolong bawakkan kereta dan barang..
ha.ha.ha
pastu sambil drive dok membebel sorang diri dengan hujan turun lebat bukan main sekarang ni..

penat jugak bila sudah terbiasa senang~
T_T

en asben sekarang dah beransur sihat setelah beberapa kali melanggar pantang..
pastu mula la merengek sakit.. boringla dok rumah..

aish!!!

tapi balik rumah, penat hilang bila dok mengadap budak kecik nie..

 semakin lincah ke hulu ke hilir..

 tolong sibuk bila orang tengah sibuk..

 makan kalau tak 2 tangan ada makanan, takkan makan selagi xbagi juga sebelah lagi..
makan pun kena balance..
ha.ha.ha..
kalau tak, selagi tu la, menjerit "nak!nak!" pastu orang tak bagi, mula la "nakkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk!"*frekuensi tinggi*

 Hadif n cat..
oh, sahabat baik..

berjalan & bercakap memang seiring..
i wonder budak ni mewarisi siapa banyak cakap..


siapa lagi, kalau bukan bestfriend Hadif sorang ni..

kak mia..

haha~

mulut 2 orang ni memang pot.pet.pot.pet tak henti-henti..

=D

Monday, December 17, 2012

:: dalam pantang ::

assalamualaikum..

=)

Alhamdulillah, en asben selamat menjalani minor surgery last week..
 2 jam jugaklah surgery tue..

abeh kerja, aku rushing pergi dalam wad, sedang molek en asben baru di transfer masuk balik ke wad..
aku tengok en asben elok je tido..
rupa-rupanya kena bius 1 badan..
ha.ha.ha
sebelum masuk doc cakap nak bius separuh badan je..
patutlah, lagi-lagi kena spinal anest dulu..
terrr...

6 jam terbaring kaku tak boleh buat apa..
maka, malam tue aku & Hadif jagalah dedy dengan jayanya..

hakss..
bukan jaga dedy, tapi jaga Hadif..
Ya Allah, sabar jelah..
tido kejap-kejap je..
asyik bangun je budak tu, nak panjat katil, nak keluar bilik jalan-jalan tengok akak jiran sebelah bilik tu buat apa..macam-macam..

nasib baik dok wad staf, 1 orang 1 bilik walaupun ada 4 katil..
last sekali, ngan aku-aku sekali tido atas katil patient..
ha.ha.ha

 tak sedar~

 pagi selepas tu baru dedy sedar..
dan Hadif baru dok tanya khabar dedy..



 mau dipanjatnya katil ni,
biasalah, kat rumah takde katil macam ni..
he~

 kerusi tengah tu tak sempat-sempat nak duduk rilek pun..
baru je duduk, dah melalak dah budak hadif nak turun katil..


pakej 3 hari 2 malam dalam wad..
so, dedy dapat mc 2 minggu..
tak boleh buat kerja berat 2 bulan..
tak boleh drive + tak boleh rempit superbike..

hu.hu..
nanti aku kena jadi driver 2 bulan.. T_T
nak rempit superbike tak pandai... sapa nak pinjam?
=D


::chenta sampai syurga::

Daisypath Anniversary tickers