Wednesday, February 17, 2016

:: Athief Hazim turns one ::

Assalamualaikum..

Bangun pagi ni, tengok si sepet ni, mula la terkenang saat-saat setahun yang lalu..

How time flies~~ 

Tak banyak aku coretkan pasal budak kecik ni kat sini.. #syndromeanakno2..

Haha..

Harap Hazim tak terkecil hati ye nak!!

Proses pembesaran budak ni lebih kurang je dengan Hadif dlu..
Meniarap umur 4bulan
Merangkak umur 8bulan
Setahun tak boleh jalan lagi 
Haha

Xpe nak,pelan-pelan..

Yang penting sihat & cergas... Lasak jangan dikira lagi

Dear Athief Hazim,
Selamat Hari Jadi yang pertama
Moga Hazim membesar dengan baik
Murah rezeki selalu
Sentiasa dilindungi rahmatNya

Im here always with u... 

Love, umi..

Aku suruh Hadif nyanyi untuk Hazim 

"Happy birthday to you,makan ubi kayu,minum susu lembu,Hazim" -hadif nyanyi...lepas tu dia cakap nanti umi masak ubi kayu untuk Hazim deh.. Birthday  Hadif nanti,umi buat kek tobot..

Hahaha

Thursday, February 11, 2016

:: cuti CNY ::

Assalamualaikum...



cuti panjang raya cina, kalau di Kelantan hebat yang amat..
hebat dengan traffic jam...grrrrr...

raya tahun baru cina sama hebat dengan raya kita, jem ada di mana-mana..
haha..
lagi lah cuti raya CNY ni la ramai yang buat kenduri-kendara..

masa habis dekat atas jalan raya je..



Seperti biasa.. ooo semm je nak  pergi kenduri yang mana satu..
kalau sehari 3 jemputan, so 1 je dapat hadir..
haha.. maaf..

kalau tak dikenangkan kawan baik masa kerja kat Penang dulu, aku tak redah jem 4 jam ke kuala terengganu..
haha

sampai-sampai rumah Najwan, katering dah bungkus..
haha..
so, kitaorang jadi penutup majlis dia..
hehe..
dan seperti biasa, tiada gambar dengan pengantin..haha..
buat Najwan & isteri.. Barakallahu..

memori betul dengan budak sorang tu bila dikenangkan kembali sesi-luahan-perasaan-masa-dia-putus-cinta-dulu..hahaha


last but not least, buat ronda anak-anak.. Hadif tak pernah minum teh madu pok mat, bawakla dia..
tapi biasalah kalau dah public holiday, warung pokmat memang full-house,aku nak cadang tambahla kakitangan masa public holiday, kesian kat pelanggan gitu..
lepas tu, boleh pula singgah kat kedai baru minum kopi o bandung..
sedap jugak..
manis-manis pahit gitu.. =p

sekian..baik masuk kerja daripada cuti sepanjang minggu ni..=p







Thursday, February 4, 2016

:: anak buah baru ::

assalamualaikum...

cak!!

kucing paling gebu kat rumah setakat ni, aku cakap kat mak nak jual, mak tak kasi..haha

dalam sibuk-sibuk minggu lepas, we olls sempat saja p utara, tengok anak sedara baru..
heeee



presenting to u olls, Muhammad Fattah, semangat tak ingat budak ni..patutlah perut mama dia besar lain macam je masa mengandung..

=)
moga membesar dengan sihat dan soleh..
amin..



Lepas tu sempat juga ke kenduri anak jiran di Jitra..

nak tunggu rombongan memang lambat la kan..
maka,nya penuhkan folder phone dengan selfie..
haaaa..

orang asal jumpa Hazim akan cakap budak ni budak korea tak pun jepun.. hahaa..
dengan mata sepet, gaya rambut macam seo jun dalam the return of superman..
haha.. memang umi dia gila tengok cite tu masa pregnantkan budak ni.. heee
Tapi hakikatnya, ai memang ada darah cina dari moyang tapi bila generasi ke-5 baru keluar balik mata sepet.. T_T


Hadif bila buka phone umi dia,tengok gambar dia xde pun selfie dengan umi-dedy mula lah pot-pet-pot-pet..
sekali umi-dedy nak selfie bukannya nak bagi pose maut..grrr..

Dan maaflah, takde gambar dengan pengantin..
haha~


Last but not least, nasi talam jangan dilupa untuk dimakan..

Alhamdulillah


sampai kelantan balik, bersengkang mata aku siapkan presentation nak present esok harinya..

haha..
Alhamdulillah, nasib baik under control..

Habis present, pegawai dokumen suruh buat SOP,masukkan dalam rekod.. bulan 4 audit nak mai..

adeh, bertambah lagi kije..huhuh



::chenta sampai syurga::

Daisypath Anniversary tickers