Tuesday, March 1, 2011

:: bila en asben ada kat sini ::

assalamualaikum..

seperti yg sedia maklum, en asben telah mendapat mc selama 2 mggu akibat kecelakaan yg menimpa diri nyer..hehehe
lalu, en asben mai penang utk menghabeskan mc nyer..
ye la kan..penawar die ade kat penang nie ha..
hahaha..

aku da kate, klu en asben mai cnie..
die kena jd surirumah, aku p kije..
so en asben rela..
aku lagik la rela..
hehehe..

ok la, dok terperap dlm bilik,rehat2x..
nk jalan2x pom  xbley sgt..
kaki saket.. kan..

so, task pertama..
masak utk wife die..

hehehe..

en asben masak spagetti je semalam..
sebab die kate die expert masak spagetti..
dlu mase blaja kat uitm, die pernah buat part tyme jd promoter PREGO kat sogo <--ntah betul ke x kat cniee,ke klcc?hahaha..lupe2x....
acece..
en asben cakap, ingat senang ke nk jd promoter, kena training dlu mcm mne masak spagetti yg sedap!

okeh..
byk kesalahan yg aku buat utk penyediaan bahan2x..
last2x sekali, aku suh en asben masak terus setelah aku mdapat byk kritikan pedas daripadanye..
hahaha..
1.bawang merah+putih+besar.. kena tumbuk! jangan main hiris je.. okeh fine!
2. bia air mendidih bru letak spagetti... n spagetti tue kena patah dua..ooo,mcm tue ek?=p
3. jangan letak minyak semasa spagetti d rebus... lepas toskan bru letak minyak... ek?xtahu pom...=p

so, en asben masak spagetti, aku p blend mangga, buat ais blended...heehe






okeh.. siap utk makan malam..
=)


lepas aje makan malam..
kami p umah k anis, jemput mereka utk bwk kami ke umah paksu..
paksu adalah tukang urut..
perghh..jauh sekali en asben mai cri tukang urut..

paksu cakap tulang sendi terkehel sket..
kaki bengkak sbb masuk angin..
so bermula rentetan dgr en asben dok menjerit2x tahan saket..
sampai berpeluh2x..
tp aku plak yg dok gelak2x..
hahaha..
*mintak maap*





paksu cakap xley gerak byk..dok rilek2x saja kat umah..
*aku rase income paksu lagik byk je pade kite yg bergaji tetap nie..1 malam ntah brape org yg datang..siap buat appoinment..tp paksu rilek aja dengan minyak sentiasa ade kat sisi die..hehehe*

pagi nie, nampak kaki da surut sket..
Alhamdulillah..

so, en asben akan berehat aje kije die..
da naseb badan..
=)

sekian..

No comments:

::chenta sampai syurga::

Daisypath Anniversary tickers