Sunday, March 20, 2011

:: stokin ::

assalamualaikum..

 arinie sopim stokin..
buat bekal jalan2x nanti..
stokin pilihan pada kali nie adelah stokin yg bley masuk jari2x..
4pasang aku rembat..=p

t senang nk pakai selipar jepun..
heeeeeee~

kenapa stokin jd topik pada kali inie?

emm..

ni cite aku la yer..pengalaman idup aku..
*klu terasa, jgn salahkan aku..heee~
aku start pakai stokin beberapa bulan sebelum kawen dengan en asben..
mase tue, en asben suruh pakai stokin..aku da start pelik..kenapa?
en asben cakap, xguna pakai tudung klu kaki tak bertutup..
dosa sama saja, xtutup aurat..
mula2x tue mmg la paksaan dlm diam..
tp bila da terbiasa, pelik pulak klu xpakai..
mula2x mmg xbetul niat tue, tp bila dah istiqamah, INSYALLAH,segalanya dipermudahkan..
 =)

hikmah :
bagus juga nasihat en asben..lepas kawen bru ku taw, femeli en asben sgt menitik beratkan soal pjagaan aurat..
itu terbukti..
walaupom 3 daripada 4 orang kakak iparku adalah graduate oversea, UK,Ireland n Jordan,tp mereka tetap jaga aurat mereka..
sekarang bila masuk dlm femeli mereka, aku xrase janggal..n aku sgt berterima kasih kepada en asben kerna membimbing aku sebelum bkahwin lagik..
nampak je en asben muke rock+dak nakal, tp soal agama tetap jd panduan..

en asben, im lucky to have you..
aku xmau dosa2x kecil begini mbebankan en asben d akhirat sana..

-bukan mau berkhutbah, tapi mau memperbaiki diri jua-

DON'T JUDGE A BOOK BY ITS COVEr
 source : here 
source : sini juga

"Sesungguhnya Allah tidak melihat kepada tubuh, rupa luaran dan harta kamu, tetapi melihat kepada hati dan amalan kamu"  (Riwayat Muslim)

Sesungguhnya Allah itu maha adil dan maha pengasih. Segeralah mendapatkan kasih sayang Allah dengan mentaatinya. Bagi yang berdegil, tiada kata yang dapat diberikan kecuali ;  Yakinilah bahawa Allah itu benar, RasulNya juga benar, Syurga dan Neraka juga benar. Jika mempercayainya maka mengapa tindakan masih seolah meraguinya. ?  

 sekian..

=) 

4 comments:

missarasoulmate said...

puan aja isteri yg baik!!
hopefully suatu hari nanti ara istiqomah pakai stokin jugak.. ;)

:: aJa :: said...

ara : kuatkan semangat&tekad..INSYALLAH segalanya d permudahkan..=)

Jan@Afzan said...

erm alhamdulillah aja.

Jan pun ada lah hajat nak berstokin, tutup aurat bila kat umah MIL dan pakai sarung tgn..

Insya allah satu hari nanti bila dah betul2 sedia..sebab once dah buat, takmau dah buka2 lagi..kan?

:: aJa :: said...

@jan : ikhlaskan diri..utk kebahagiaan suami isteri juga..=)

::chenta sampai syurga::

Daisypath Anniversary tickers