Friday, March 18, 2011

:: sunblock ::

assalamualaikum..

walaupom aku telah bjaya memusnahkan impian en asben nk p phuket..
tp xkire..
nk jugak cakap pasal sunblock..
heeeeeee~
*ada kaitan kah?*

sape pernah pakai sunblock?
aku mase dok blaja d uitm bru reti taw pasal sunblock...
tu pun sebab nk g sabah..
almost 3years ago.
sebab abang aku suh beli..die cakap nanti balek kelate, xde sape kenal,muke jd itam..
T_T
poor me..
*padahal die nk amek kesempatan guna sket mase kat sana*
ceittt!!!

so, tyme tue, bute sunblock..jakun..
p guardian, survey yg paling mahal..bukan tgk SPF ke hape..
T_T
maka terbeli lah SUNPLAY..
mase nie nk p rafting sg padas..
sebelum blepas nek kete api nk p stesen aktiviti nie..
yoyo o je la, pakai benda nie, sampai separuh abeh..
sebab kete api tue xde bumbung u olls..
free air..panas terik..
T_T
bila nk start rafting, letak sunblock nie dlm plastik yg d sediakan atas bot tue..
dri tenom sampai beaufort..
rafting sepanjang ari..
sampai2x kat beufort, sunblock nie penuh balek..
penuh, bcampur dengan air sg padas tue..
T_T

kesan die?
dapat jugak sunburn..
ceitttt...
xsesuai..
member aku yg pakai banana boat lagik la dasyat dpt sunburn..
T_T

itu dlu la...

akhir tahun lepas, p bukit merah..
kena berkayak 2km..
tyme tue lupa beli sunblock..
aku reda je pakai olay total effect,foundation..
bila balek..
pergh...langsung xde sunburn..
padahal aku rse olay nie xla kuat mane SPF die..
=)

utk sekalian kali nya...
td aku p cari lagik sunblock..
buat bekal utk mggu depan..
so, google2x..
jumpe sherah's blog...
n aku tergoda dan terpedaya..
tanpa blengah2x..
aku p watson..
beli inie product..
fuh..
harap ngam dengan muke..
amin..

=)

INSYALLAH, aku review kesan die bila balek dri holidaysssssss nanti..

sekian...

7hari lagiiii~~~




No comments:

::chenta sampai syurga::

Daisypath Anniversary tickers