Wednesday, November 30, 2011

:: kronologi kelahiran : part lII ::

assalamualaikum..

sambungan...


khamis (10.11.11)

bangun pagi dengan muka semgt..
harap dapat keluar wad pagi inie..

pkl 7.30am..
para doc + doc pakar round wad..

doc ckp "awak dah ok, sebelum discharge,kita check jalan sekali lagi ye.."

muka dah hepi..
bila kena panggil pergi buat VE..
doc ckp "awak dah bukaan 3cm, maka kena dok wad lagi sampai bersalin"
huh?

aku dah nk bersalin?????
cakap dgn en asben xleh klua wad sbb dah terbukak jalan..

reaksi..


pukul 5pm..
contraction makin terase tapi muke cool..

5minit sekali tue..
nurse tgk muke aku rilek, diorang pun buat muke rilek..

hahaha..
padahal dlm hati psycho giler dgn jeritan patient2x laen yg dok menjerit2x kesakitan..
sabar jelah..
aish..aku sekali saket datang, aku gigit tuala  sampai basah 1 tuala tue..
=D

 muke excited..
siap borak2x lg dgn little H suh bertahan supaya keluar 11.11.11..
sabo jela~

status en asben pade hari tersebut..



tyme nie aku dah xde selera makan..
tgk nasi xlalu..

pkl 8pm
doc round wad...
sekali check doc ckp contraction sudah kuat..
tggu doc buat VE lagi..
bila doc cek..
dah 5cm..
huh?
terus doc masukkan ubat utk buang air besar + call labour room..

lepas je tue..
terus aku meluru ke tandas sambil telefon en asben suh standby..
xdpt duduk dah..
ke hulu ke hilir round wad tahan saket...
aish..tyme tue terpikir aku xmakan pape..
try makan nasi tapi xboleh..
amek 2-3 bijik kurma makan buat bekal..


pukul 9.25pm
ditolak ke labour room..
masuk labour room...
mak aihhhh, dasyat bebeno suasana..
aircond xde..hanye kipas stand sebijik yg berputar..
sabo jelaaa...LR tgh under construction, 4 bilik je yg available dan aku dipermudahkan urusan, rezeki dapat bilik utk bersalin...

dlm LR..
hahaha..
sempat lagi..
siap aku & en asben pakai baju pepel sambut little H..
=D

doc datang..
pecahkan air ketuban...
doc bagi mase 4jam utk delivery..

aku ngan en asben siap kire jam kat dinding..
sempat x masuk 11.11.11..

hahaha~




to be continued...

menjelang 11.11.11

xsedarkan diri & muntah lagi....

=)



1 comment:

Anonymous said...

assalm...heheh...baru tau dr anah semalam..your little H da lahir...
tahniah2 untuk aja and hafiz...
^^V-syaza

::chenta sampai syurga::

Daisypath Anniversary tickers