Wednesday, January 9, 2013

:: Hadif & susu formula ::

assalamualaikum..

=)

sudah hampir sebulan aku perkenalkan susu formula kepada Hadif..
nun jauh di sudut hati, rasa terkilan sebab tak dapat fully-breastfeed buat anakanda terchenta sampai 2 tahun..
tapi, takkan lah nak biarkan anak kebuluran sebab tak cukup susu kan?
=D

sekarang nie, aku hanya dapat bekalkan 8-10oz saja stok EBM setiap hari...
maka, jauh tersasar dengan tahap permintaan untuk Hadif..
huhu~
*tapi aku tetap gigih pump setiap hari*

so, nak tak nak, kena la cari teman pengganti..
buat research..tanya yang lebih berpengalaman..
dan ramai yang suggestkan minum dutch lady 123 saja..sebab most perut baby dapat terima susu ini tanpa sakit perut-muntah2x mahupun diarrhea..

so..
aku try lah beli susu ini..
beli pack 650g dulu, yang tu paling kecik aku jumpa..
=D
sekali minum..berkali minum, memang Hadif xde masalah pencernaan & penghadaman..
so, aku takdelah pengalaman try n error beli susu ini dan itu..
maka, malaslah aku membazir duit beli susu formula yang lain..
hiks~

 setiap kali pandang susu ini, Hadif akan cakap "tatak!"
merujuk kepada budak perempuan yang ada kat packaging tu..
=D

TAPI, 
kalau aku ada dengan dia..
haram dia nak minum susu formula ni..
siap 'berperang' lagi dengan aku..
ha.ha.ha~

so, aku memang takde lagi pengalaman bancuh susu formula ni..
nanti kalau dah ok, aku belajarlah dengan mak aku macam mana nak bancuh susu ini..

sekian~
p/s : sampai ke hari ni, tak habis-habis lagi susu tu, hebat sungguh hadif berjimat minum susu taw!

No comments:

::chenta sampai syurga::

Daisypath Anniversary tickers