Tuesday, May 28, 2013

:: al-kisah dedy punya kereta ::

assalamualaikum..

kelmarin, en asben letak kereta kat laman rumah sebab garaj penuh dengan kereta..
yela, cuti sekolah, akak balik.. maka penuhla garaj kereta..

tengah hari itu, ayah telefon, nak alihkan kereta sebab berpanas kat laman, kesian..
( kitaorang pergi kerja dengan superbike kan..vroooommm~)

maka ayah pun alihla kereta itu..
dan nasib harinya, ayah terkena gout pada hari kejadian~

petang itu, sampai je rumah..
budak faiz dengan damia sambut dekat pintu sambil jerit " ayah teh, kereta ayah teh eksiden!! abeh kerusi batu nenek!!!"

pastu otomatik kami berpaling tengok kerusi batu kat belakang..

hoh?
apa yang dijangka kalau tengok kerusi ini hancur?






kereta dedy dalam keadaan "gear"..
dedy memang suka letak kete dalam keadaan macam tu..
kete manualkan..lagipun handbrake rosak..tak baiki lagi..haha
tapi selalunya, kalau nak start tu, on je kereta,selalu terus tersedak kete itu, bagi warning kat kite..
tapi hari tu, lain pulak jadinya, terus meluncur tanpa sempat ayah tahan..
dahla kaki ayah sakit..lagi sakit lepas tu bila kejar kete gerak sendiri..
haha~
macam-macam..

maka, terus dedy berlari tengok kete dia kat garaj  dapur




 uikss?
 abaikan bumper kat bawah tu, sebab yang tu kecederaan yang lama-terlanggar-tebing-rumah-kawan-dia..
=D


ok, tu je kecederaan kete dedy..
kemek sket dekat bonet depan, dan calar biasalah kan kalau dah terlanggar tu..

pastu dedy tarik nafas panjang sambil pandang aku..

" hebat kereta dedy!! nilah beza kereta malaysia dengan kereta luar..haha"

ceh!

2 comments:

che'pi said...

ho ho ho .....
xpe xpe .... kreta dari jepun bakal datang kan.... hihihi

:: aJa :: said...

ek...

he..he..ada rezeki InsyAllah sampai tahun ni..
doa2xkan lah ye..

=D

::chenta sampai syurga::

Daisypath Anniversary tickers