Thursday, May 30, 2013

:: follow up gynae ::

assalamualaikum..

diam-tak-diam, dah 2 bulan dah lepas operation..
maka, lepas operation, kena la pergi follow up lagi gynae kan...
=D

minggu ni seminggu aku kerja sorang-sorang dalam lab, partner in crime cuti..
aku dahla baru 2 minggu kerja dalam lab cytology ni, nak-tak-nak, aku buat pandai sorang-sorang..haha..
kena pula TCA hari kerja, pastu aku buat arahan kat doc, terima patient untuk FNAC pagi je, petang lab tutup..ngenge~


kalau tak tunggu lebih dari sejam tu, tak sah la kan untuk TCA kat O&G ni..

my result
lagi senang, selongkar sendiri result dalam lab, pastu terus pergi O&G,
nak tunggu atendan ambil sendiri, makan masa pula..
=)

perkara  mula-mula masuk kerja dulu, lepas mc panjang..
aku straight ke kaunter, tengok result sendiri..
lepas tu, terus discuss dengan pathologist..
bla..bla..bla..

so, bila pergi TCA ni,saja je la, untuk memenuhi keperluan appoinment..
doc pun tak cakap banyak..
cuma doc tanya " dah ready for 2nd baby?"
haha~

so, kena follow up lagi 6 bulan lepas tu discharge gynae,kita masuk antenatal pulak..
gurau je la...
=P

my final diagnosis : it's just paratubal cysts..

mari teruskan hidup dengan riang dan penuh kesyukuran..

=)

No comments:

::chenta sampai syurga::

Daisypath Anniversary tickers