Sunday, April 6, 2014

:: kenduri kesyukuran ::

assalamualaikum..

lepas rumah nenda berjaya diubahsuai dengan begitu jayanya..
kami sekeluarga sepakat mengadakan kenduri kesyukuran..
perghh, rushing saja, sehari sebelum tu wiring & cat rumah dan-dan saja siap..





 rumah nenda berwajah baru gitu..


maka, we olls decided nak buat kenduri kesyukuran pakai khidmat femeli saja..
u know semua anak cucu dikerah turun padang gitu..

kambing 2 ekor, 10kg daging lembu & dll..

anggaran tetamu dalam 200-300 orang..

marilah kita mengembleng tenaga..
haha~


 ini untuk apa?
ini untuk letak dalam gulai kambing ye anak-anak..
aku rasa orang bachok je letak benda ni dalam gulai sebab mak mertua kata dia tak pernah makan..
hhaha, nasib baik ada menantu orang bachok gitu..
=D

 mastermind hari tu of course nenda terchenta..
sementelah dia tiada kudrat nak berjalan mahupun berdiri..
abih dipekiknya anak cucu...haha~

"jangan itu..eeiiii,jangan kacau lagi... eiii,budak ni...jangan ini.."

we olls mana ada pengalaman.. tapi jelas sekali seronok saja buat kenduri macam ini..





 =D

kamu tahu itu tresek?
ini aku tengah potong dia punya bahan-bahan..

bila siap kenduri, mak mertua aku suruh nenda aku ajar aku buat benda ini..nanti aku boleh masak untuk femeli belah pasir mas.. OMG!! aku pandai potong je..haha..
yela, nenda aku pakai campak je dalam periuk, mana ada sukat-sukat... 
T_T




so, kenduri berjalan dengan begitu lancar..
makanan pun sedap saja..

tak sangka semua boleh masak-masak gitu..
=D

No comments:

::chenta sampai syurga::

Daisypath Anniversary tickers