Tuesday, February 1, 2011

:: nikmat ::

assalamualaikum..

pagi nie..
bos datang sambil bwk fail tebal..
suruh aku update SOP..
@_@

'bila bos mau?'
'bila nk pindah masuk hospital"
uh..
beberapa bulan lagik..
*ntah bila jnji nk masuk spital baru tue kan*
xpa..
seb baek..
byk siot kena update..
oh..
itu satu nikmat..
bg seorg pekerja-yg-xseberapa-ade-kije-kat-lab-nie..
tp bila ramai staf bcuti CNY nie..
tyme tue la dtg byk kije..
telefon asyek berbunyi..
dri hospital tu la, klinik pakar la,klinik staf la..
doiiii..
salah anta sampel la..
request form salah la..
sengal!!!!
so..wajib bsyukur dgn ramai staf, ringan sama d pikul,berat sama d jinjing..
itu nikmat bg pekerja mcm aku..
*time table pelajar master perubatan transfusi da kua, tiba2x aku ade 2x masuk lab handle para pelajar plak?hoh?ish2x...

oh..
td mase bos mau kua..
die hulur 2karipap+nasi lemak..
mcm mane aku berat hati mau balek klate..
bos aku sgt la baek orangnyer..
^_^
aku da bekpes,bwk bekal..
lunch pom bwk bekal..
*ari2x aku bawak bekal..jimat..hiksss...
tp bila bos da hulur..terima je la..
bila masuk pantry..
bukak bekas bekal..
bukak bungkusan nasi lemak..
ati tiba2x sayu..
begitu nikmatnya aku makan..
makanan banyak..
macam mana keadaan adek + spupu + rakan2x yg berada d mesir sana..
yg belum pasti cukup utk makan seharian..
aku kat cnie, sampai terlebey suda..
sayu..
tp tabahkan hati, makan sume..
bersyukur d atas nikmat makanan yg ada..

en asben pula arinie dpt lagik mc 2 hari..
nampak gaya berehat saja d rumah..
dgr dri suara, sungguh lemah..
ingin saja terbang pulang ke kelantan..
berada d sisi dia..
oh, aku xdapat nikmat mjaga en asben ketika inie..
harap die bsabar utk tggu kepulanganku malam esok..
sayu lagi..
huhuhu....

kena tabah utk mhadapi hari esok...
xsaba nk jumpe en asben..
xsaba nk peluk mak+ayah..
xsabar mdengar berita dri mereka semua..

setiap kali dgr berita d tv..
air mata otomatik mengalir..
doakan utk mereka..
semoga selamat pulang ke malaysia..

btw..
adek aku, khawarizmi m zin merupakan pelajar perubatan tahun 2 d universiti tanta, mesir..
walaupom dpt status keadaan d sana terkawal..
tp selagi xdpt contact die..
selagi itu kerisauan menyelubungi diri..
itu nikmat yg belum d terima..

just pray for him and others..
semoga d lindungi drp segala musibah..

amin..



No comments:

::chenta sampai syurga::

Daisypath Anniversary tickers