Wednesday, February 16, 2011

:: minum petang ::

assalamualaikum..

balek kampung ritu sempat la merajinkan diri masuk dapur buat minum petang..
sementara tunggu en asben pulang dri kerja..
acecece..

1. menu pertama..

waffle..

aku buat tp aku bakar dlm toaster..
sbb xde waffle maker..
lalala..

rupe die macam roti bakar la kan..tp rase waffle..
hebat x?
hahaha..

 plain waffle..

pastu kisar buah mangga..
jd mango ice blended..
perghhh..
terbaekkk!
 1 jug jus abeh d telan oleh en asben..
ish..ish..

kiteorg masukkan inti milo kat waffle tue..
hahaha..
makan sambil layan comel, c gemuk!
minum-makan-borak-sampai-azan-maghrib-berkumandang..
perghh...

layannn~~

2. menu kedua..

kek lobak merah..

hehehe..
selepas siap buat waffle..
tp en asben xsampai2x lagik ke rumah..

aku rajin p buat kek lobak merah@kek carrot plak..

tp sayang..
aku lupe nk snap gambar bila da siap bakar..
huhuhu...
maap la, da abeh, selamat masuk ke dlm perut semuanyer..
korang imagine la mcm mne rupe sume ramuan2x d atas d campur2xkan jadi sebuah kek yg lazat..
hahaha


esoknyer..

3. menu ketiga 

roti piza simple..

tgk dlm peti ade lebihan barang2x buat piza ritu..
tp malas nk buat doh piza..
tgk ade roti gardenia dlm bekas..
klung..klang..klung..klang..

aku jadikan roti td sebagai doh..
hahaha..

 lepas siap.. bru je nk bakar dlm oven..
oven plak rosak..
ceit..bru je semalam aku bakar kek..
so..
aku dgn yakinnyer..
p bakar dlm microvave..
hahaha..
jadi rupenyer..
just nk cairkan keju atas tue je pun kan..
so layan minum petang makan piza, minum air nyior segar dri pokok kelapa depan umah..
hehehe..

 muke 2 beradek yg tembam..
huahuahua..

sedang syok layan minum petang..
tiba2x dtg tetamu xd undang..
sedara mak dri kota bharu..
pastu cabut lari..
sampai lupe nk bwk masuk sekeping due piza..
last2x tetamu balek..
piza atas meja tue abeh..
T_T
huhu..mmg rezeki mereka..

dalam kenangan..
piza yg sempat makan sekeping saja..

siap tetamu mintak resepi lagik dri aku...
perghhh...

sape nak resepi ????

hahahaha...




No comments:

::chenta sampai syurga::

Daisypath Anniversary tickers