Wednesday, April 10, 2013

:: aku menghabiskan mc... ::

assalamualaikum..

alhamdulillah, masuk minggu ketiga dah aku mc..
so far, so good..

=D
luka pun makin baik walaupun aku langgar pantang banyak kali..
orang cakap jangan makan, aku makan..
pastu sakit, tanggung sendiri..* buat senyap je*
haha~
bagi aku as long as makanan tu penuh dengan vitamin + protein, aku telan..
sebab aku tak paham orang kata makanan tu tak boleh makan sebab "sejuk", sebab "masam"..bla..bla..bla
ke aku terlebih belajar masa kat uni dulu?
emmm..


selain dari makan, tidur, tengok cupcake wars,top chefs, 30minutes with jamie oliver mahupun the voice season 4-yang-aku-kesian-kenapa-shakira-selalu-kalah-dengan-3-mamat-tu..
*itu agaknya sebab aku jadi terliur nak makan macam-macam agaknya*hehe

bila aku update status dah keluar rumah, mula la berduyun-duyun wassap,mesej kata dah sehat ke?
haha, aku keluar dengan mak ayah,aku jadi passanger je,mak ayah keluar,aku still dalam kereta..
BORING taw dok dalam rumah je..dahla aku ni jenis kaki rayau..rasa macam haru je dok terperap kat rumah je..naik kereta pun oklah,boleh cuci mata sikit2x..

update blog?
of course sebab bukan jari aku yang sakit..haha..
sambil baring pun aku on9..
giler boring dok rumah tanpa buat apa-apa..


ni adalah suku novel yg berjaya dibaca..
hah..
terima kasih buat akak + adik aku yang pulun pergi beli novel baru..
akak aku suka beli novel tapi tak sempat baca, beli sebab nak lari dari income tax, sekali bawa balik berpuluh-puluh..pastu suruh jual balik..
haa, pasni aku nak buat bisnes jual novel pulak..=D
sekarang semua dah habis dibaca,nampaknya aku kena paksa adik aku pergi beli lagi..
=D


dan

of course la masa berkualiti bersama dengan budak Hadif..
walaupun aku tak boleh nak dukung, mahupun main kejar-kejar dengan dia..
layan dia bercakap pun jadilah..
semenjak 2 menjak ni, dia makin banyak cakap, makin banyak akal kan..
aku pun rasa sikit ragu-ragu pada mulanya..
sebab aku baca journal pasal perkembangan bayi,
selalu memihak pada bayi perempuan..
nak bandingkan Hadif dengan sepupu-sepupu sebaya dia..
*Hadif ada 4 sepupu perempuan yang sama tahun dengan dia*
jauh benar beza perkembangan 5 orang ni..
adakah aku terlebih ber'eksperimen' semasa mengandung dulu?*haa, aku memang banyak buat eksperimen masa pregnant dulu..hihihi*
ataupun persekitaran pembesaran dia yang selesa di kampung..
pagi-pagi siram pokok bunga dengan nenek, bagi makan kucing, round kampung dengan motor bersama tok ayah,
petang-petang, sepak bola, round kampung lagi..kejar anak ayam..
memang berbeza dengan sepupu-sepunya yang lain yg membesar di taska,dengan bibik mahupun pengasuh. bukan?
rasa sayang pula nak hantar dia masuk nursery..
nenek dia memang guru terbaik setakat ini..
=D



sekarang sudah pandai buat ayat simple-simple..
okla tu,
setakat umi, dedy, nenek, tok ayah,che chu,kakak,abe, binatang,kenderaan semua dah boleh kenal & pronounce dengan betul..siap bagi arahan lagi kat orang lagi..
sekarang rajin sangat gosok gigi..
selalu puji gigi dia cantik..*sengal*
satu je tak boleh ubah..
bila tengok angsa kat belakang rumah..
umi : hadif, itu angsa..
hadif : duck!!
umi : angsa!!
hadif : duck!!!!!
umi : emm..*sabo jela*

=D

aku ada 3 minggu lagi nak habiskan mc..
sila jeles!!
haha~

No comments:

::chenta sampai syurga::

Daisypath Anniversary tickers